четвер, 3 листопада 2016 р.

Формувальне оцінювання

Формувальне оцінювання


  Можна виділити два типи оцінювання - підсумкове і формувальне (внутрішнє). При проведенні підсумкового оцінювання ми виставляємо оцінки за виконану роботу. Формувальне  оцінювання дозволяє нам зрозуміти, наскільки добре учні засвоїли матеріал, і, при необхідності, внести зміни в ході заняття.

Підсумкове оцінювання застосовується дуже широко, внутрішнє - набагато рідше, хоча воно є не менш важливим. Для проведення поточного оцінювання можна використовувати різні інструменти. Можна провести тести, як звичайні, на папері, так і онлайн, усно опитати учнів, або поспостерігати за учнями в процесі роботи в парах і групах. А можна використовувати нові технології, наприклад, пульти для голосування, за допомогою яких учні можуть вибирати правильну відповідь. 

Можна також скористатися безкоштовними онлайн-сервісами, які мають всі ті ж можливості, що і пульти для голосування, але при цьому не вимагають закупівлі і установки устаткування. Працюють вони в такий спосіб: викладач демонструє питання на своєму моніторі, а учні відповідають, використовуючи мобільні пристрої. Результати з'являються на моніторі викладача.

Для використання багатьох перерахованих нижче інструментів потрібно високошвидкісний доступ в Інтернет. Для того, щоб знизити навантаження на мережу, можна організувати роботу так, щоб групи учнів відповідали за допомогою одного пристрою.

Як використовувати мобільні опитування в навчанні?

Для проведення поточного оцінювання.
Для повторення матеріалу в ігровій формі перед підсумковим оцінюванням.
Щоб з'ясувати точку зору учнів на різні шкільні події та заходи.
Попросити учнів придумати власні питання і тести, які можна використовувати в системах мобільних опитувань.
..1 Формувальне оцінювання дозволяє вчителеві: чітко сформулювати освітній результат, який підлягає формуванню та оцінці в кожному конкретному випадку, і організувати відповідно до цього свою роботу; зробити учня суб'єктом освітньої та оціночної діяльності.2 Формувальне (внутрішнє) оцінювання націлене на визначення індивідуальних досягнень кожного учня і не передбачає  порівняння результатів з  іншими учнями, а лише зі своїми попередніми результатами. Формувальним даний вид оцінювання називається тому, що оцінка орієнтована на конкретного учня, покликана виявити прогалини в освоєнні учнем елементу змісту освіти з тим, щоб корегувати їх.3 Формувальне оцінювання - має місце в тих випадках, коли учні аналізують свій процес навчання в ході роботи над навчальним матеріалом


Перед початком роботи
  • Щоб виявити потреби учнів
  • Оцінити володіння учнями навчальним матеріалом
  • Виявити інтереси кожного учня
  • Намітити цілі
  • В процесі роботи
  • Заохотити самостійність і взаємодію.
  • Здійснювати моніторинг прогресу
  • Перевірити розуміння


4. Формувальне оцінювання для учнів може допомогти: вчитися на помилках, зрозуміти, що найважливіше, що у них виходить, виявити, чого вони не знають, що вони не вміють робити.5. Результатами застосування формувального  оцінювання є: забезпечення освоєння стандарту усіма учнями в найбільш комфортних для кожного умовах, максимальне наближення кожного учня до запланованого їм результату, формування оціночної самостійності учнів, формування адекватної самооцінки .6.Суб'єкти оцінювання: Учень - особисті досягнення, прогрес знань, умінь і навичок проблеми, які потрібно вирішувати; Педагог - особисті досягнення завдання, які були вирішені завдання, які не були вирішені7. Алгоритм створення системи формуючого оцінювання:
- Виявлення планованих результатів- Організація діяльності вчителя з планування і досягнення  результатів - Супровід досягнення учням результатів за допомогою організованої зворотного зв'язку


8. Ресурси:  Традиційні інструменти вчителя для планування освітніх результатів
. Інструменти зворотного зв'язку9 П'ять принципів грамотно організованого формуючого оцінювання- Учитель регулярно забезпечує зворотний зв'язок, надаючи учням коментарі, зауваження  з приводу їх діяльності.- Учні беруть активну участь в організації процесу власного навчання.- Учитель змінює техніки і технології навчання в залежності від зміни результатів навчання учнів.- Учитель усвідомлює, що оцінювання за допомогою позначки різко знижує мотивацію і самооцінку учнів.- Учитель усвідомлює необхідність навчити учнів принципам самооцінки і способам поліпшення власних результатів.10. Проблеми, що виникають в ситуації навчання в 21 столітті:    Учні та батьки звикли до контрольних робіт - обговоріть з ними критерії оцінки і покажіть, як ви відстежуєте їх прогрес з їх допомогою.   Учні можуть мати проблеми з виконанням стандартизованих тестів - допоможіть учням сформувати навички критичного мислення, наприклад, навички вирішення проблем - ці навички можуть бути використані при виконанні завдань тестів.   Оцінки можуть носити необ'єктивний характер - використовуйте формувальне і підсумкове оцінювання в процесі виставлення оцінок - їх комбінування дає більш точну картину знань учня.Робота над оцінюванням займає більше часу - увімкніть оцінювання в навчальний процес - кожен вид діяльності може надати вам інформацію для формувального оцінювання. Якими шляхами можна  вводити систему формувального оцінювання навчальної діяльності учня на уроці?1) Розробити з учнями лист самооцінки діяльності на уроці, протягом вивченнятеми, в кінці чверті, помістити його в кінці зошита і заповнювати по мірі необхідності.2) Пропонувати учням протягом уроку, після уроку, після виконання якого-небудьзавдання оцінити себе по запропонованим учителем твердженнями (наприклад, «плюси» на полях у зошиті).3) Розробити систему учнівського портфоліо, де збираються найкращі роботи учня.4) Провести міні-огляд в кінці уроку, курсу, теми5) Заповнення таблиці показників правильності виконання завдань6) Заповнення листа індивідуальних досягнень7) Заповнення діагностичних карт8) Заповнення оціночних листів9) Складання тижневих звітів:1.Чем я навчився за цей тиждень?2. Які питання залишилися для мене не зрозумілими.

Немає коментарів:

Дописати коментар